reklama

Kto si myslia, že sme...

Je mi smiešne, keď si uvedomujem, ako sme si vymysleli šrotovné, ako jeden z balíkov záchrany tohto rozpadajúceho sa ekonomického systému. Viete, v jedných a tých istých novinách sa píše o tom, že štát pripravil ďalší „balík" na šrotovné, že ľudia si berú úvery, aby si mohli kúpiť na základe šrotovného nové auto, že pracujúci v zdravotníctve sú nespokojní, lebo robia takmer zadarmo, že prepustení ľudia nemajú ako splácať úvery a že finančná kríza sa prehlbuje. Súčasne, ešte aj dnes z bilbordov na mňa pozerá človek, ktorému vôbec nerozumiem a je pri ňom napísané, že myslí sociálne.  Ale tento článok, aj keď sa to tak zdá, nie je o tom...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Ak by sa ľudia už raz trochu zastavili a pozreli sa, čo je pre nás hodnota, tak by sme si všimli, že to naše myslenie je trochu prevrátené. Sme ochotní platiť za všetko a každému v podstate do takej miery, koľko nás za to pýtajú. No, často to má aj skrytú cenu.

Keď si niečo kúpime, je to super a je to iba a iba naše. „Nech nám siahne niekto na náš majetok"! No, ako všetko hmotné, časom sa to pominie - stane sa z toho šrot bez ceny. „Dnes" nám za tento šrot sú ochotní zaplatiť. Po druhom kole „šrotovného" pribudne na cestách cez 44-tisíc nových áut.Spokojní ostali predajcovia a možno aj nejaký výrobca si všimol nejakú tú objednávku. Majiteľ takéhoto nového auta si celkom určite nenechá ujsť ten pôžitok a bude ho využívať na maximum jeho možností. Tomu sa potešia aj na čerpacích staniciach, lebo pribudnú nové auta. Ktovie koľko bolo zošrotovaných nepojazdných a nespoľahlivých áut, z ktorých pumpár nemal nič a hlavne ani štát. Tu by som pripomenul, že máme jednu z najdrahších PHM vo svete. Super podarilo sa im vytiahnuť z tých ľudí posledné..., - šibalsky, ale podarilo. Štát z peňazí pod „vankúšom" nemá nič. Ale nie všetci si dali do vačku „Jurkov" a šli si kúpiť takéto nové autíčko. Takmer presná polovica to vzala cez banku, kde im „zaspatý" bankár odklepol úverik a tiež sa potešil. A štát je spokojný ako roztočil „mašinériu vesmíru" a očakáva DPH či iné dane.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Paralelne s tým žiadajú už neviem, ktorý krát Zdravotníci zvýšenie mzdy a to zdá sa opäť zbytočne. Je ťažké dať peniaze niekomu, kto v podstate neprinesie do pokladne nič, kto ustavične „vyrába stratu". Čo tam po tom, čo lekári a sestričky robia pre ľudí. Teraz mi tak napadá a môže vlastne vytvárať zisk? Veď keď dostane to, čo zaplatíme na zdravotnom, je už iba odkázaný na milosrdnosť rozhodnutia štátu. (mimo svojich malých aktivít) A štát mu dá možno nejakú časť z našich daní.

To mi teraz nahovára, že predsa to len mysleli dobre v tej našej vláde s tým šrotovným. Lebo ak na tých daniach z tých áut niečo zarobia..., určite im pridajú. Sú to sociálne mysliaci ľudia. Iba žeby niečo nevyšlo. Iba žeby sa prerátali. Viete, ono..., už zostáva len dúfať, že ten kto sa „roztočil" v tom šrotovnom nevyrobí - nejakú tú stratu - to by bolo zlé. Žiadne eura do pokladne. No najprv sme zaplatili parádny balík Eur - paradoxne za niečo, čo v podstate už vôbec nemalo hodnotu. (uvedomujem si aj vedľajšie zisky, ale sú minimálne)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ja viem, životné prostredie a bezpečnosť na cestách stojí za reč - len či je to vhodný argument v porovnaní so zámerom a situáciou.

Už sa mi to skladá, tak preto je v takom stave naše zdravotníctvo. Naša vláda myslí sociálne. Vyhadzuje naše dane na veci, ktoré nemajú žiadnu hodnotu a asi ani žiaden zmysel. Ak chceli v našej sociálne mysliacej krajine pomôcť našim sociálne trpiacim ľuďom, tak im povedali kúpte si auto.

Viete ja pomoc vnímam inak, pre mňa je pomoc keď mi niekto pomôže tak, že už pomoc potom nepotrebujem - pomohol mi - a som sebestačný. To je pre mňa pomoc.

To, čo robia títo naši páni, mám taký pocit, že z nás robia nielen sociálne prípady, ale aj „kriplov", ktorým budú musieť za chvíľu pomáhať všetci a úplne a vo všetkom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Komu a ako pomohol napríklad taký vianočný balíček vtedy 1000Sk pre dôchodcov? - Vláde a popularite určite. Pomohlo to dôchodcom? Možno minimálnemu počtu takýchto ľudí. Asi to nebolo adresné a teda zase sa „mrhalo". Komu a ako pomohlo šrotovné? - ale buďme sociálni k našim občanom, ktorí majú na nové auto.

Sociálne myslenie, s ktorým sa tu oháňa táto vláda vidím trochu inak.

Ja poviem, že táto vláda sa chová sociálne, keď nebudem platiť 2€ na pohotovosti, keď nebudem doplácať za lieky a je mi úplne jedno, či to je od nádchy alebo od niečoho vážneho. Keď nebudem platiť za dieťa v škôlke a v škole za učebné pomôcky, keď tí dôchodcovia nebudú odkázaní na nejaký „úplatný" vianočný balíček a lekár, keď čo len naznačí zvýšenie platu, nebude bitý „nejakou prísahou", ktorú zložil.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zamysleli sme sa niekedy nad tým, že v tejto spoločnosti tých, ktorí nás vzdelávajú zachraňujú a liečia, či starajú sa o nás, keď to potrebujeme, že týchto ľudí platíme najmenej? Že tí páni, ktorí sa majú starať o naše peniaze, ktoré sme zaplatili na daniach a iných odvodoch, „radšej zaplatia za šrot" a čakajú čo sa stane? Oni si to nevedia zrátať vopred? My platíme z našich odvodov a daní lekárov, učiteľov, požiarnikov a iných vrátane tých našich „Pánov". Lenže problém je v tom, že nieže by my sme im nechceli dať väčší plat, ale ľudia, ktorých sme sa rozhodli zvoliť za správcov majetku, nášho majetku, majú úplne iný úmysel s našimi peniazmi nakladať ako by sme si to predstavovali my. Raz mi bolo povedané, že ja nie som sociálne mysliaci človek. Ja som, len mi je ľúto, ak vidím ako sa tu rozhadzuje s tým, čo som nám všetkým dal na jednu kôpku k tým Vaším - naším peniazom. K peniazom, ktoré majú slúžiť nám všetkým.

Platím cestné dane a chodím po rozbitých cestách. Platím za diaľničné známky a „tí čo stavajú tunel vidia na konci svetlo" (potom sa to zázračne predražuje v krajine, kde investor prichádza kvôli nízkemu mzdovému zaťaženiu). Platím zdravotnej poisťovni a na pohotovosti zaplatím 2€, nehovoriac o zubárovi. Platím sociálnej poisťovni a dnes už viem, že nebudem môcť dôstojne žiť na dôchodku. Keď sa rozhodnem to vziať z časti do vlastných rúk, silou mocou sa ma snažia vyšupnúť z II. piliera a robia všetko preto, aby som nemohol byť úspešný. Keď sa mi to nakoniec aj tak podarí a „nedaj bože" zarobím viac, tak ma zdania mimoriadnou „milionárskou" daňou. To mi vraví, že nemám byť úspešný, lebo budem potrestaný a zvýšenú daň, ktorú dostanem za „trest", použijú na to, aby vzrástla ich popularita. Bez ohľadu na to, komu a ako to pomôže. Najdôležitejšia je popularita.

Možno raz budeme mať vo vláde ľudí, ktorí nebudú naše peniaze vnímať, ako peniaze v ICH štátnej pokladnici, ale ako peniaze ľudí, ktorí si ICH zvolili, aby tie peniaze prerozdelili v našom mene, pre našich ľudí, ktorí pre nás niečo robia, ľudí ktorí pre nás už niečo spravili a preto, aby som cítil, keď sa pozriem okolo seba, že som dokázal v tejto spoločnosti spolu s ostatnými niečo spraviť. Sú to peniaze, ktoré sme tam dali MY pre NÁS.

Zámerne nemenujem vládu, lebo to nie je problém len tejto vlády. Každá to robí po svojom. Mali sme tu úž „diktatúru" a jej obmedzovanie slobody, mali sme tu aj tých, ktorí nás „tlačili k zemi" na úkor rýchle rozvíjajúceho sa štátu a teraz tu máme sociálne mysliacich ľudí, ktorí ničia to, čo sme pri predošlej vláde vydreli na kolenách a nakoniec keď už nebude z čoho rozdávať, povie, že za to môže nejaká kríza, ale popularita je istá ...až raz... . Každá vláda, ktorá tu už bola si vymyslela nejaké ospravedlnenie za svoje skutky. Áno zatiaľ prežívame ich rozmar, ale mohli by sme sa mať aj lepšie aspoň relatívne. Možno raz nájdeme niekoho, kto bude spravovať naše dane v našom mene pre nás všetkých. Preto si myslím, že tento článok je o NÁS a nie o nejakom balíčku opatrení proti niečomu, čo my aj tak nezmeníme a nie je ani o nejakom „Populizme" tejto vlády. Je to o nás, lebo my s tým ako sa utrácajú naše peniaze súhlasíme - iba žeby sme s tým nesúhlasili.

Ján Tomajka

Ján Tomajka

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som otec, manžel, syn, brat,...sused, kamarat...dlhodoby kandidat na Hlavu rodiny,ale hlavne vecne dieta Zoznam autorových rubrík:  systemľudiarodinapotulkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu