reklama

Bože si tu?

...Ticho. Nič len hluk myšlienok a ticho v miestnosti. Vedel som to..., kto by ešte dnes?!... ...Čí?...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)
Obrázok blogu

Veriť v Boha len tak..., to nie je také jednoduché, ako sa to píše. Na také niečo treba fantáziu a povedal by som, že dnes aj odvahu. Aspoň pre tých, ktorí hľadajú jeho fyzickú podobu.

No dobre, tak nie. Takéto taľafatky. Kto by dnes na to skočil. Nad oblakmi „nič" nie je a na všetko Svätské sme si už nejaké to vysvetlenie našli. Dnes už nezaberie ani vyhrážka, že „ak sa nepomodlíš, ráno sa už nezobudíš".

Je to zvláštne. Ale u detí je silnejšia viera v Harryho Pottera a je ho sivú sovu Hadvigu ako v Boha. Pritom oba príbehy si môžete prečítať, či pozrieť. (odporúčam čítať - mne to prišlo zaujímavejšie) 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

No... To som tomu dal, porovnávať Boha s Harrym. No, u nás doma momentálne nič iné pomaly nie je počuť. Ba ani vidieť. Harry je na obaloch na zošity, doskách na zošity, podložke na písanie na písacom stole, smetnom koši pod písacím stolom... - nie opravujem, tam je Jack Sparrow.

Hm...

Má šancu nejaký Boh, ktorého mi nedokázali nikdy ukázať rodičia a ani starí rodičia? Tá úloha nebola jednoduchá.

Starí rodičia sa Boha báli, aspoň si to myslím. Vždy tam bol akýsi rešpekt „a také to postrašenie" .No podstatná bola sila ich viery. A viete čo?..., práve preto boli asi tí najlepší a najčestnejší ľudia, akých som poznal a možno... , možno aj poznám do dnes.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Niekedy mám pocit, že keď sa my ako ľudia posunieme „ďalej", tí najstarší v našom okolí akoby museli odísť, lebo už pre nich nie je pochopenie. Alebo žeby, už nechápali oni nás?

Neviem...hm...

Ale podľa mňa, žijeme veľmi rýchlo na to, aby sme sa stihli vôbec zamyslieť, ako to vlastne s tým Bohom je. Len málo ľudí dnes precíti pohodu dňa a venuje čas sebe samému, či svojmu blížnemu.

Slová: „zastav sa a počúvaj ako spieva les", či „miluj a odpúšťaj" ...to sú už len také klišé, ktoré sa mi až ťažko píšu, lebo neviem, kto bude čítať tieto riadky. Ale aj tak...

Ženieme sa za niečím a ani si neuvedomujeme, čo všetko strácame. Stres, ktorý sa pritom zhone vytvára nám berie zdravie, ale neveríme a čas, ktorý venujeme práci rozbíja rodiny, ale nevidíme. Naučili sme sa žiť s chamtivosťou, chtivosťou, či bezúctou a takýchto našich „vycibrených" povahových diamantov sa dá menovať neúrekom. Na trhu sú knihy o tom, ako vybudovať toto naše ego, tak potrebné pre tento svet.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dokáže si človek ešte uvedomiť, že je tu niečo omnoho podstatnejšie?

Opísať Boha je márna snaha. Treba to precítiť. No a na to je potrebné odložiť EGO. Vtedy Boha zbadá každý svojimi očami, v každom stebielku trávy, či hviezde, či .... a ak pridá súcit, úctu a pochopenie s nefalšovanou Láskou otvára svoje srdce dokorán.

Viera v mojom živote znamená veľa a uvedomujem si to s každou snehovou vločkou, či úsmevom mojich detí, lebo na všetko okolo mňa „dýchol" alebo v ňom „dýcha" Boh.

Tak ako to bolo?... Bože, si tu?

(venujte si par minút: zavri si oči, pokus sa uvoľniť každý svoj sval, aj na tvári a snaž sa nemyslieť na nič - myšlienky iba pozoruj - neupútavaj sa na ne. S nádychom opakuj „SO", s výdychom „HAM", keď sa nadychuješ skús to cítiť, akoby si sa napĺňal vzduchom od pupka k hrdlu a keď vydychuješ, vzduch akoby sa míňal od hrdla k pupku ... nezabudni na taký ten vnútorný :-) úsmev) a možno ste si všimli, že aj obyčajný nádych a výdych môže spôsobovať radosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No, aj tentoraz to treba precítiť. Hari Om

Ján Tomajka

Ján Tomajka

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som otec, manžel, syn, brat,...sused, kamarat...dlhodoby kandidat na Hlavu rodiny,ale hlavne vecne dieta Zoznam autorových rubrík:  systemľudiarodinapotulkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu